De Duitse afzetmarkt is in trek bij veel Nederlandse bedrijven en organisaties. Dat heeft alles te maken met de voordelen die deze grote afzetmarkt met zich meebrengt. Zo deelt Nederland een lange grens met Duitsland en heeft de Duitse samenleving veel culturele overeenkomsten met de Nederlandse samenleving. Dat maakt het delen van een afzetmarkt makkelijk. Het betreden van de Duitse afzetmarkt is echter nog niet zo makkelijk. In dit artikel geven we daarom een paar handige tips bij het betreden van de Duitse afzetmarkt en het werven en selecteren van Duits personeel.
De Duitse afzetmarkt en de voordelen
Duitsland heeft met maar liefst 83 miljoen inwoners de grootste afzetmarkt van heel Europa. Het is dan ook niet zo gek dat deze afzetmarkt graag betreden wordt door buurlanden en andere landen in Europa. Ook Nederlandse bedrijven en organisaties gaan graag de grens over met hun producten en diensten. De Duitse afzetmarkt kent met onder andere de culturele overeenkomsten en de gedeelde grens met Nederland veel voordelen voor Nederlandse bedrijven en organisaties, maar er is ook een nadeel. De arbeidsmarkt in Duitsland is namelijk behoorlijk krap. Een krappe arbeidsmarkt maakt het voor Nederlandse bedrijven en organisaties moeilijk om een geschikt persoon te vinden. Daarom bestaan er speciale recruitmentbureaus die je voor werving en selectie kunt raadplegen. Zo kun je bijvoorbeeld een Duitse directeur aanstellen. Een directeur in Duitsland overziet al het werk in Duitsland en het Duitse personeel zonder dat er constant iemand vanuit Nederland naar Duitsland hoeft af te reizen. Om een geschikte kandidaat te vinden, kun je dus hulp krijgen van een recruitment specialist.
Recruitment specialisten voor Duits personeel
Het inschakelen van een recruitment specialist is een efficiënte manier om aan geschikt Duits personeel te komen. Naast het werven en selecteren van een geschikte Duitse directeur kan een recruitment specialist ook snel op zoek naar een Duitse sales manager of een Duitse vertegenwoordiger. Nederland en Duitsland hebben veel overeenkomsten, maar er zijn ook een hoop zaken die net wat anders werken. Zo werkt een vertegenwoordiger in Duitsland op regionaal niveau en niet op provinciaal niveau zoals in Nederland. Dat is slechts één van de redenen waarom een Duitse vertegenwoordiger een verstandige keuze is. Hetzelfde geldt voor een sales manager die de verkoop van producten en diensten kan overzien. We kunnen wel stellen dat Duits personeel een vereiste is voor het succesvol aanbieden van producten en diensten over de Duitse grens. Schakel daarom een recruitment specialist in. Dat scheelt een hoop tijd en moeite vanuit Nederland om aan geschikt personeel te komen over de grens. Maar zo ben je er ook van verzekerd dat jouw wens en vereisten voor de kennis en ervaring van persoon in goede handen is. Kort samengevat, is het verstandig om bij het uitbreiden naar de Duitse afzetmarkt een recruitment specialist in te schakelen voor het snel en makkelijk werven en selecteren van Duits personeel.
Geef een reactie