Ontwikkeling

Een vriendelijk ontvangst voor zakelijke klanten

Een vriendelijk ontvangst voor zakelijke klanten

© Pexels.com

Een eerste indruk is belangrijk, maar ook snel gemaakt. Daarom is het belangrijk dat de eerste indruk van jouw bedrijf goed is. Sommige bedrijven vinden dit lastig. Toch zijn er door gebruik te maken van enkele tips al heel veel verbetering te zien in een eerste indruk. Dit kan al door al jouw klanten vriendelijk te groeten bij binnenkomst. Benieuwd naar nog meer tips? Kijk dan gerust door deze blog.

Een mooi ontvangst

Bij binnenkomst kan een vriendelijke ‘hallo’ al veel betekenen. Daarnaast zijn er nog andere zaken die jij kunt regelen voor een mooi ontvangst voor jouw klanten. Plaats bijvoorbeeld een mooi boeket bloemen op de balie. Tegenwoordig zijn hier zelfs abonnementen op af te sluiten. Zo ben jij ervan verzekerd dat jij om de paar weken een mooi nieuw boeket hebt staan. Vind je het iets te prijzig om elke twee weken een nieuw boeket te plaatsen? Dan kun je ook kiezen voor een mooie plant of nep bloemen.

Parkeergemak

Een irritatie die veel mensen wel herkennen is het parkeren van een auto. Denk aan te weinig parkeerplek of een onduidelijke parkeerplaats. Ook vinden klanten het vaak vervelend als zij ver moeten lopen. Probeer daarom om de parkeerplaats zo gebruiksvriendelijk te maken. Reserveer bijvoorbeeld enkele parkeervakken vlak voor de ingang voor klanten. Ook kun je erover nadenken om een laadpaal voor elektrische auto’s te plaatsen. Laat dit doen door een professionele partij, bijvoorbeeld door een laadpaal zakelijk van Reit Power te installeren. Dit is niet alleen prettig voor bestuurders van elektrische auto’s, maar laat ook nog eens zien dat jouw bedrijf denkt aan het milieu.

Een prettige wachtruimte

Moeten klanten wachten bij de receptie? Zorg dan dat dit een prettige ervaring is. Maak een prettige zithoek met enkele fijne stoelen of een mooie bank. Creëer een plek waar jouw gasten willen wachten. Zorg dat er Wi-Fi aanwezig is waar zij gebruik van kunnen maken en eventueel dat zij iets te eten en drinken kunnen pakken. Laat de aanwezige receptioniste ook eenmalig benadrukken dat zij iets te eten of drinken mogen pakken, of laat dit zelfs de receptioniste inschenken.

© Pexels.com

Laat uw bedrijf zien!

Als klanten kort moeten wachten, is dat natuurlijk een ideaal moment om iets van jouw bedrijf te laten zien! Zorg dat er in de ontvangstruimte bijvoorbeeld enkele projecten te zien zijn. Zo krijgt uw klant meteen een indruk van uw werk. Ook kun je enkele folders op een tafel neerleggen. Onthoud wel dat te veel van jouw bedrijf laten zien in de ontvangstruimte ook een negatief effect kan veroorzaken.

Geef een reactie