Ontwikkeling

Hoger komen in zoekmachines? Dat doe je zo!

Ben je de trotse eigenaar van een webshop? Of heb je een bedrijf en wil je door klanten beter gevonden worden in Google? Dan moet je je vindbaarheid verbeteren. Dat klinkt eenvoudig, maar het is vooral een gevecht van lange adem. Het gaat veel tijd kosten, en een mooie Google-ranking komt echt niet zomaar aanwaaien. Jij wilt een toppositie om bezoekers op je website te krijgen, maar dat willen je concurrenten logischerwijs ook. Zij staan niet stil, dus je moet de strijd met je concurrenten winnen door een doordacht plan van aanpak op te stellen. In dit artikel geven we alvast een aantal quick-wins om jouw concurrenten een streepje voor te zijn. Lees snel verder!

Tip 1 – Optimaliseer jouw website

Aken en Keulen zijn niet in één dag gebouwd, en dat geldt in zekere zin ook voor een website. Als de techniek van een website niet op orde is, zal je dit vroeg of laat gaan merken aan de hand van slechte resultaten in Google. Google beoordeelt jouw website op meer dan 200 onderdelen! De techniek is er daar één van. Is jouw website geschikt voor mobiele apparaten (en dus responsive)? Is jouw site vrij van HTML en CSS fouten? En is de website optimaal ingericht van zowel de URL-structuur als interne linkstructuur? Het zijn slechts enkele SEO-punten waar Google op let. Zorg er daarom voor dat deze punten op orde zijn, zodat de kans op organische (top)posities krijgen een stuk groter wordt.

Vind je het lastig om de pijnpunten in kaart te brengen en een plan van aanpak te maken? Schakel dan een gerenommeerd digitaal marketingbureau in, zoals bijvoorbeeld de experts van Aspen Digital. Van plan om de marketing door Aspen Digital te laten verzorgen? Zij verzamelen al sinds 2013 Big Data en hebben meer dan 25 miljard Search Engine Result Pages. Met hun expertise zit het dus wel goed.

© Pixabay.com

Tip 2 – Schrijf ijzersterke SEO-vriendelijke teksten

Als jouw website in de basis eenmaal goed staat, wordt het tijd om een kritische blik te gaan werpen op de content van de site. Een website kan écht niet zonder! Goed geschreven SEO-teksten hebben namelijk positieve gevolgen voor je website. Je vertelt Google waar de pagina over gaat, kunt interne linking toepassen en op deze manier ook weer SEO-waarde doorgeven aan een andere pagina op jouw website. Heb je intussen al een pagina geschreven of misschien wel herschreven? Goed gedaan! Geef Google een seintje, want dan gaan ze de pagina sneller crawlen. Dit kun je Google laten weten door een indexeringsaanvraag in te dienen bij Google Search Console (GSC).

Geef een reactie