Ontwikkeling

Toon je van je mooiste kant met deze visitekaartjes

Toon je van je mooiste kant met deze visitekaartjes

© Pixabay.com

Met een visitekaartje laat je jezelf zien. Er zijn zelfs visitekaartjes met foto, maar een visitekaartje heeft het doel van een reminder. Je voorkomt dat de ontvanger jou vergeet. Een eerste indruk kun je echter maar éénmaal doen.

Ontwerp
Het kaartje dient kwaliteit uit te stralen. Er moet nagedacht zijn over het ontwerp. Een goed ontwerp siert jou als persoon en bedrijf. Het visitekaartje dient als een reclameboodschap. De tekst dient uiterst beknopt te zijn. Een functienaam mag, maar zorg dan wel voor een concrete benaming. De functie moet meteen een associatie oproepen over kennis en meerwaarde. Naam, telefoon en email zijn eigenlijk voldoende. Adres en woonplaats van het bedrijf is afhankelijk van het product. Betreft het een winkel dan is de locatie relevant, maar het adres van de opslagloods van de hovenier is minder interessant.

Kaartje
© Pixabay.com

Kwaliteit
Er zijn diverse papierkwaliteiten. Er zijn zelfs geplastificeerde varianten. De meeste visitekaartjes belanden in een bureaula of mensen bewaren het in een visitekaartmap. Wordt er na het overhandigen van het visitekaartje contact gelegd middels telefoon of e-mail dan is het doel bereikt. Namen en adressen zijn nu geregistreerd. Ga liever niet voor goedkope visitekaartjes. Deze kaartjes zijn niet representatief voor een persoon of bedrijf. Visitekaartjes drukken is een grafisch vak. Een goed vakman bewijst zich met uitstekend drukwerk.

Selectief
Overhandig een visitekaartje selectief. Het is geen flyer of folder. Bewaar de visitekaartjes in een houder zodat ze schoon blijven. Houders zijn er ook als kleine sieraadjes. Een aluminium met logo gegrafeerde houder wordt een eyecatcher op moment van overhandigen. In het beste geval vraagt iemand om jouw kaartje. Dring dus nooit iemand het kaartje op. Bij dit soort acties belandt het kaartje altijd in het grote archief.

Geef een reactie