Budget

Gevelreclame en reclameborden: wat leveren ze op?

Gevelreclame en reclameborden wat leveren ze op

© Imagebuilding.com

Wanneer je een onderneming opstart of al langer een eigen bedrijf hebt, is het belangrijk om genoeg aan p.r. te doen. Het maken van reclame voor je bedrijf kan op tal van manieren. Natuurlijk is een goed vindbare, SEO-geoptimaliseerde homepage van groot belang, eventueel met een internetwinkel erbij. Een eventuele reclamecampagne via huis-aan-huisfolders, posters, internetadvertenties en/of visitekaartjes is ook een strategie waar veel bedrijven voor kiezen om zichzelf in de picture te zetten. Maar vergeet als ondernemer niet om ook in je directe omgeving goed zichtbaar te zijn. Dit kan door gevelreclame op je bedrijfspand te gebruiken en te kiezen voor het plaatsen van een reclamebord buiten, bijvoorbeeld op een lokaal sportveld of langs de snelweg. Wat zijn precies de voordelen van reclame op je bedrijfsgevel aanbrengen, in combinatie met het gebruik van reclameborden?

Gevelreclame: de voordelen voor ondernemingen op een rijtje

Ondernemers die gekozen hebben voor een herkenbare gevelreclame op hun bedrijfspand, profiteren van diverse voordelen die deze manier van p.r. te bieden heeft. In de eerste plaats is reclame op gevels – zeker in de vorm van neonletters met verlichting erin – een slimme keuze vanwege de continue zichtbaarheid. Ook als je bedrijf in het weekend gesloten is, of bij verlichte gevelletters in de avond en nacht, zien passanten jouw bedrijfsnaam en/of logo. Zo wordt je bedrijf niet alleen bekender, maar ook beter vindbaar. Naast dit pluspunt is het aanbrengen van reclameletters of -logo’s op gevels prettig vanwege de vele keuzemogelijkheden die er zijn. Qua kleuren, vormgeving en ontwerp is vrijwel alles mogelijk tegenwoordig. Een derde plus is dat reclame op gevels, zoals doosletters, zorgen voor een professionele uitstraling van je bedrijf. En ten slotte is het zo dat reclame op gevels gebruiken relatief een voordelige manier is van p.r. maken. Je hoeft namelijk maar één keer een aankoop te doen en maakt daarna – los van eventuele verlichtingskosten en (beperkt) onderhoud – geen kosten meer.

Gevelreclame en reclameborden wat leveren ze o
© Imagebuilding.com

Het gebruik van reclameborden: wat levert dit je op?

Het gebruik van reclameborden buiten, langs drukke wegen of bij sportvelden, is ook een populaire manier om je bedrijf onder de aandacht brengen. Het belangrijkste is dat je door reclameborden te gebruiken veel exposure krijgt. Zeker bij drukke sportvelden, onder stadsklokken, tijdens wielerrondes of langs snelwegen zorgen (digitale) reclameborden voor een hoop extra aandacht. Duizenden mensen zien je bedrijfsnaam, waardoor je in de directe omgeving bekender wordt. Een van de interessante mogelijkheden die er tegenwoordig is, is om als onderneming een rotonde te ‘adopteren’, zodat je daarop een reclamebord kunt plaatsen om je eigen bedrijf te promoten. Ten slotte hebben reclameborden die buiten worden gebruikt het voordeel dat deze wijze van reclame maken relatief voordelig is. Vaak kunnen de borden een tijd gehuurd worden. De prijs is daarbij afhankelijk van de huurtermijn en natuurlijk ook van de locatie waar het reclamebord staat. Hoe drukker de plek waar je een reclamebord buiten laat neerzetten, hoe hoger de huur uitvalt.

Oriënteer je op de mogelijkheden qua reclame-uitingen

Kies ook voor de voordelen van reclame op de gevel of een reclamebord buiten. Bezoek nu de website van een voordelige en betrouwbare online aanbieder. Er zijn keuzemogelijkheden genoeg!

Geef een reactie