Ontspanning

Zo organiseer je de perfecte babyborrel

Zo organiseer je de perfecte babyborrel

© Pixabay.com

Nadat je je baby maanden in je hebt gedragen en iedereen vol verwachting uitkeek naar de komst van je baby is het nu eindelijk zo ver. Je baby is geboren en al deze mensen willen je baby ontmoeten. Van close friends tot familieleden en ook al je collega’s willen dit kleine wondertje bewonderen. Leuk maar ook vermoeiend. Om allemaal verschillende afspraken in te plannen zodat iedereen je kleine hommel kan zien, daar heb je toch geen zin in? Gelukkig hoeft dat ook niet. Organiseer een babyborrel waarbij je één moment uitkiest waarbij iedereen langs mag komen om jou en de baby te zien. Wat er precies nodig is voor de perfecte babyborrel? Wij zullen je de beste tips geven om jouw babyborrel ook heel succesvol te maken.

1. Zorg voor een leuke en persoonlijke uitnodiging
Er zijn heel veel manieren waarop je een uitnodiging voor de babyborrel kunt versturen maar doe dit niet over de app. Stuur een schriftelijke uitnodiging door middel van het maken van een mooi babykaartje met alle belangrijke details rondom de babyborrel. Denk hierbij aan de datum, tijd, locatie en cadeauwensen.

2. Zorg voor de juiste decoratie
Je wilt je gasten ontvangen in een leuk gedecoreerde locatie. Organiseer je de babyborrel thuis maak er dan een feestje van. Je huis heeft iedereen natuurlijk allang gezien. Decoreer de ruimte waar je de borrel viert daarom in een leuk thema. Heb je geen thema kies er dan voor om wat leuke babyfoto’s op te hangen. Je kunt op Pinterest heel veel ideeën vinden hoe je dit het op een creatieve manier kunt doen.

Babyborrel
© Pexels.com

3. Hapjes en drankjes
We kunnen goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om als nieuwe moeder ook nog eens uren in de keuken te staan om hapjes te maken voor al je gasten. Je kunt daarom voorstellen dat iedereen wat lekkers meeneemt. Van toetjes tot hartige hapjes. Wees niet bang om hier om te vragen. Je bent net moeder geworden, kleine kans dat er iemand is die nee tegen je durft te zeggen. Zet zelf wat drankjes neer en voilà, je bent klaar voor je babyborrel.

4. Huur een fotograaf
Een babyborrel is een moment om nooit te vergeten. En daarom is het belangrijk dat je dit vast legt. Niet door continu zelf rond te rennen en 1000 selfies te maken. Laat iemand anders dit voor je doen. Huur een fotograaf in die deze bijzondere momenten voor je vast legt. Heb je een niet al te groot budget? Kijk dan eens rond in je vriendenkring. Er is altijd wel iemand die het leuk vind om foto’s te maken. Zet deze persoon in en je zult heel veel leuke foto’s krijgen. Deze kun je ook weer gebruiken om bedank kaartjes uit te sturen naar de gasten die zijn gekomen. Wat is er nu leuker dan een kaartje te ontvangen van je eigen foto met een schattige baby in je armen?

Met deze tips weten we zeker dat jij de perfecte babyborrel zult organiseren. Wij zijn in ieder geval al jaloers dat wij er niet bij kunnen zijn maar wensen jou heel veel plezier!

Geef een reactie